همه فواید يک ماساژ خوب!
تاريخ : 19 / 9برچسب:صاعقه, ماساژ,عضلات, | 6:24 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه::افراد عادي جامعه در حالي که تحرک لازم را ندارند به انجام فعاليت‌هاي سنگين و متناوب روي مي‌آورند که همين مسئله آنها را دچار گرفتگي عضوي از بدن مي‌کند

 

به گزارش   پایگاه اطلاع رسانی صاعقه به نقل از باشگاه خبرنگاران، هرگونه درد مفصلي يا عضلاني در صورتي که علت آن شناسايي شده باشد، سندرم خستگي مزمن عضلاني، کشيدگي‌هاي ساده عضلاني – رباطي، اضطراب، انواع آرتروزها، رماتيسم مفصلي و استئوآرتريت‌ها در صورتي که در مرحله حاد نباشند از ماساژدرماني بهره مي‌برند.

علاوه بر اين ماساژ در بهبود سندرم تونل کارپال يا بيماري تونل مچ دست، کمردرد، مشکلات گردش خوني، افسردگي، بي خوابي، اختلالات گوارشي مثل اسپاسم روده بزرگ، يبوست واسهال، سردرد بويژه سردرد ناشي از اسپاسم و تنش عضلاني، اختلالات سيستم ايمني، دردهاي سرطاني، کاهش دامنه حرکات مفصلي، سينوزيت، استرس، اختلال مفصل آرواره‌اي – گيجگاهي و آسيب‌هاي ورزشي ميز موثر است.

 استرس‌هاي روحي و رواني هم به نوعي در ايجاد «اسپاسم» نقش دارند که ماساژدرماني تأثير مطلوبي در برطرف کردن اين مشکل خواهد داشت.

 همچنين آسيب‌ديدگي‌هاي جزئي که منجر به کبودي و يا شکستگي نشود و يا همان ضرب‌ديدگي، در بين افراد عادي و ورزشکاران به تناوب ديده مي‌شود که شناخت نقاط مورد نظر از سوي ماساژورها و استفاده از تکنيک‌هاي لازم جهت کم کردن و يا برطرف کردن ناراحتي‌هاي جزئي مي‌تواند باعث کاهش خطرات احتمالي شود.

معمولا انواع ماساژ با يک مکانيسم مشابه بر روي بدن اثر مي‌گذارند. زماني که ماهيچه بيش از حد فعاليت دارد، تجمع مواد زائد از جمله اسيدلاکتيک مي‌تواند باعث درد، گرفتگي و حتي اسپاسم عضلات شود.

ممنوعیت های ماساژ

در بعضي شرايط استفاده از ماساژ بويژه براي ورزشکاران به جاي آنکه مفيد واقع شود اثرات سوء روي بدن مي‌گذارد. در مواردي چون بالاتر بودن دماي بدن از 37,7 درجه سانتي‌گراد، هنگام بروزعوارض و آسيب‌هايي چون تورم شديد، التهاب مفاصل، سوختگي، زخم‌هاي باز، کشيدگي عضلاني، پارگي ليگامنت، کوفتگي، سرمازدگي و سوختگي، بيماري‌هاي عروق خوني مانند واريس سياهرگي، التهاب سياهرگي و ترمبوز يا تشکيل لخته در عروق خوني و بيماري‌هاي عفوني پوست نبايد از ماساژ درماني استفاده کرد.


این صفحه را به اشتراک بگذارید